Saturday, May 24, 2008

wei MALAYSIA!!

bangsa oh bangsa.. (jahat sungguh Barat nih)

Sebagaimana yang kita semua umum atau tahu, musuh sejati umat islam selain syaitan adalah kaum kafir nasrani dan yahudi harbi. Selama2nya mereka tidak akan tenang selagi kita tidak menyertai mereka.

Maka, disebabkan perbalahan yang tidak henti2 antara kita dan mereka, maka berlakulah beberapa siri peperangan antara muslim dan kafir harbi. Antara contoh terang-terangan adalah perang salib yang mempunyai beberapa siri dan antara yang popular adalah kemenangan Salahuddin Ayyubi (yang berbangsa Kurdis, dan bukan berbangsa Arab sebagaimana dakwaan sesetengah pihak) dan kemenangan Sultan Muhammad al-Fateh. Pihak salib juga memperoleh kemenangan dalam beberapa siri pertempuran antaranya kejatuhan Baitulmaqdis ke tangan kaum Frank pada tahun 5 julai 1099 dan Godfrey the Bouillon menjadi penguasa baitulmaqdis. (banyak lagi perang yang dimenangi oleh kaum kristian tapi aku tak berapa ingat la)

Umumnya perang salib mempunyai 9 siri. Dan perang itu masih diteruskan sehingga sekarang namun dalam bentuk yang lebih licik dan halus.

Dalam persekitaran dunia sekarang, kaum nasrani dan yahudi menjadi begitu licik dalam usaha memecahbelahkan umat islam. Mereka tahu akan kekuatan sebenar umat islam yang datang dari perpaduan sesama muslim atas nama Islam dan bukan atas nama kaum.

Maka, Nasrani dan yahudi ini mula meniup semangat nasionalis terhadap umat islam dan hasilnya amatlah membanggakan. Kerajaan uthmaniah runtuh disebabkan semangat nasionalis membabi buta ini. Maka berlakulah pembahagian negara mengikut bangsa sebagaimana yang kita kenal sekarang ini.

Jika kita lihat negara di afrika, sempadan negara mereka seolah2 satu garis lurus kerana pihak barat dengan sewenang2nya memperuntukkan sempada untuk satu2 bangsa. Lahirnya negara arab saudi, iran, iraq, afghanistan dan lain2 adalah kerana perancangan licik nasrani juga.

Jika kita lihat situasi di timur tengah, negara arab mempunyai negara mereka sendiri. Parsi pun ada negara sendiri. Namun bagai mana dengan bangsa kurdis? Adakah mereka mempunyai negara mereka sendiri? Jawapannya tidak.

Ini kerana, mungkin kerana dendam maka mereka tidak diberi negara oleh Barat (kerana salahuddin merupakan bangsa kurdis).

Namun, Barat sebenarnya mempunyai agenda yang lebih besar. Ketiadaan negara kurdis menyebabkan kacau bilau di kawasan tersebut kerana ini mewujudkan ketidakstabilan dan pemberontakan. Hasilnya islam makin berpecah belah. Di afrika keadaan menjadi sangat parah kerana terlalu banyak negara bangsa yang terhasil.

Di kepulauan nusantara juga begitu, British dan Belanda telah berjaya memecahbelahkan kita dengan membahagikan kepulauan melayu kepada 2. Iaitu malaysia dan indonesia. Syukur kerana hubungan kita dan indonesia tetap juga rapat (mungkin kerana kita bukan dari bangsa yang berlainan).

PERSENJATAAN. amerika dan british umumnya negara pengeluar senjata terkemuka di dunia. Maka senjata2 ini juga digunakan untuk menghancurkan umat islam bak secara langsung dan tak langsung. Saya rasa anda faham mengenai secara langsung.

Namun yang paling berbahaya adalah secara tak langsung. Amerika menjual senjata2nya terhadap negara2 arab. Dan kemudian negara2 arab ini menggunakan senjata tersebut untuk berperang sesama sendiri. Untung amerika. Rugi negara arab. Contoh, dalam perang iraq-kuwait yang menjadi pencetus perang teluk 1. Dalam kes ini kedua2 negara dibekalkan senjata dari amerika. Dan amerika mendapat untung berbilion2 USD. Perang iran-iraq yang memakan masa lapan tahun juga didalangi amerika.

Banyak lagi contoh2 yang didalangi CIA dan M16 dan Mossad. Tak larat nak tulis. Jika berminat sila search di internet. Maklumat di hujung jari.

NAMUN, dalam keadaan sekarang, apa yang kita dapat lihat di Malaysia masih lagi terdapat kalangan yang MANGKUK memperjuangkan bangsa Melayu dan bukan memperjuangkan perpaduan Islam. Kononnya dengan menghunus keris lambang kedaulatan Melayu. Ape itu?? Keris je kan?

Ape yang kita dapat dengan memperjuangkan bangsa melayu? Hebat sangatkah melayu? Tau kah anda ekonomi malaysia 70-80% bukan org melayu yang pegang? Melayu hanya ada pada politik. Itu pun banyak politik yang murahan dan berpecah belah.

Bukankah konsep memperjuangkan bangsa ini berasal dari barat yang bukan dari islam. Bukankah Allah ada berfirman yang manusia dijadikan berbangsa2 untuk kenal mengenali. Jika bangsa melayu diperjuangkan, bagaimana dengan bangsa india dan cina yang menjadi saudara baru? Mereka bukan melayu. Tapi mereka ISLAM. Kita bersaudara kerana kita ISLAM. Maka perjuangkan lah persaudaraan ISLAM. Bukan assabiah bangsa.

Bukanlah maksud saya nak menentang semangat nasionalis, namun biarlah berpada2 dan berakal. Jika hanya melayu, kita takkan berjaya. Malaysia maju kerana kita berbilang kaum. Jika lihat filipina, indonesia, thailand dll, adakah mereka maju? Singapura juga maju kerana adanya melayu dan india dikalangan kaum cina.

Kerajaan khalifah maju kerana adanya percampuran bangsa.

Jika kita lihat amerika sendiri bukan beriman kepada negara bangsa. Mereka terdiri dari kalangan bangsa2 yang pelbagai. Memang betul british salah satu negara bangsa. Namun, populasi bukan inggeris di britain juga ramai dan mereka juga menyumbang kepada kemajuan britain.

Banyak negara bangsa yang gagal dan tidak mencapai status yang membanggakan. Israel lain kerana mereka ini spesial sedikit. Allah mengurniakan mereka kelebihan sejak dari zaman dahulu lagi namun kelebihan ini adalah untuk menguji mereka sama ada tahu bersyukur atau tidak.

Rasullullah sendiri memberi amaran tentang sikap assabiah ini. Bangsa arab menjadi hina juga kerana sikap assabiah yang membuta tuli. Namun rasulullah wujudkan perpaduan dikalangan mereka, dan hasilnya mereka dapat menguasai dunia atas nama islam. Bukan atas nama arab atau kurdis atau parsi.

Kepada rakyat malaysia yang begitu takjub kepada bangsa, usah la takjub kepada fahaman sempit. Namun bersatulah anda dalam Islam dan bekerjasamalah dengan kaum kafir zimmi kerana ianya menyerlahkan lagi kemuliaan Islam. Hentikan dari terpengaruh dengan situasi di malaysia yang berapi2 memperjuangkan konsep bangsa. Kita hidup sebagai rakyat malaysia. Allah dan Rasul tidak melarang kita bekerjasama dengan kafir Zimmi. Yang wajib diperangi adalah kafir Harbi.

-aspirasi dari tulisan mufti perlis, Dr asri (http://drmaza.com/). Karangan Metal Militia (Panglima Lancang Kuning Nusantara)-

1 comment:

Anonymous said...

hurm..
sokong 101%..
mmg mlayue skang da hancuss...
takat dok sebok2 kt bende2 lg lewah je...
bohsan! daku bohsan! uhuk2..