Sunday, January 20, 2008

Lagu tema Blog nih..

Mentera Semerah Padi

Hei! kersani mengalir lah dikau
Menjadi raksa
Mengisi belikat punggungku
Agar aku bisa berdiri
Tegap dan segak
Bagaikan laksmana Melayu

Hei! sepuluh helai daun sirih
Ku gentas bersama
Bunga cengkih jadilah dikau
Darah merah pekat
Mengisi uratku
Agar bisa aku berlangkah
Gagah dan tampan
Bagaikan sijantan yang berkokok

Di mana bumi ku pijak
Di situ langit ku junjung
Alang-alang menyeluk pekasam
Biar sampai ke pangkal lengan

Aku seru mentera pusakaku
Mentera semerah padi

Sebab musabab lagu nih dipilih..aku rase biar nenek yg terangkan..

3 comments:

neneknora said...

gedabak r tulesan nih... ak resize ek? ke ko mmg nak kasi lirik ni mencapub thp dewa?

MetaL MilitiA said...

la..aku men copy paste jek..so aku tak tau lak saiz dia gedabak..haha..ko resize kan le..dan aku rase ko patut buat satu kolum kecik kat tepi2 dunia khas tuk lirik nih..jgn cmpur adukkan dengan artikel2 lain yg berilmiah..hehe..

neneknora said...

ano!